środa, 27 stycznia 2016

Kiedy skorzystać z wywiadu gospodarczego?

Często nasi klienci pytają się czym właściwie jest ten wywiad gospodarczy. Jakie informacje zespół naszych ekspertów może zdobyć, czy to jest legalne i w czym to im pomoże.


Pojęcie wywiadu gospodarczego przywędrowało do nas z Zachodu, a oczywiście na początku było to ściśle powiązane z wywiadem wojskowym. Polska w odpowiedzi na sygnały wywiadu wojskowego, iż na naszym podwórku działa wiele instytucji zbierających informację na temat kondycji polskiego przemysłu w latach międzywojennych, utworzyła Polską Agencję Informacji Handlowej. Można rzec od tego momentu zaczyna się u nas historia polskich wywiadowni gospodarczych.

Zawsze zaznaczamy naszym klientom, że detektywi zajmujący się wywiadem gospodarczym nie są „Bondami” czy „agentami” ukrywającymi się za masą gadżetów i ciemnych okularach. Wywiad gospodarczy to nie jest szpiegostwo, nie zdobywamy informacji drogami nielegalnych podsłuchów, konfrontacji, kamerek ukrytych w krawatach czy innych podobnych działań znanych z szpiegowskich filmów czy popularnych seriali paradokumentalnych. Działamy w pełni legalnie, a żeby wyjaśnić jakim potężnym narzędziem jest wywiad gospodarczy i praca detektywów z agencji detektywistycznej Detektyw24 zaprezentujemy to na prostym przykładzie.

W dobie Internetu, który dociera wszędzie, wręcz nas osacza natłokiem informacji, pozornie nieistotnych, ale długoletnie doświadczenie naszego zespołu potrafi wyłuskać z tego kotła informacje, które pomagają naszym klientom. - Swój model i metody działania w wywiadzie gospodarczym to techniki, które latami doprowadzaliśmy do perfekcji. Klient zadzwonił do nas z zapytaniem jak to możliwe, że konkurencyjna firma wprowadziła produkt na rynek, nad którym firma klienta pracowała dobre pół roku? Zaproponowaliśmy, że znajdziemy te informację i oczywiście w jak najbardziej legalny  i przejrzysty sposób – wyjaśnia Konrad Wilczyński zajmujący się wywiadem gospodarczym.

Oczywiście nie trwa to chwilkę, ale skuteczne działania w delikatnych sprawach wymagają czasu i cierpliwości. Po kilku dniach szperania przygotowywania działań, researchu sieci, wyszukiwarek czy archiwalnych artykułów i mediów społecznościowych ustaliliśmy nieoczekiwany fakt. Okazało się, że jeden z pracowników klienta pochwalił się jednym zdaniem na jednych z portali społecznościowych, że firma pracuje nad innowacyjnym rozwiązaniem.  – Nawiązaliśmy z nim kontakt i okazało się, że „kiedyś pochwaliłem się dobremu koledze nad rozwiązaniem naszej firmy, ale to było tak dawno, że na pewno to nie miało wpływu na to, że rozwiązanie podkradła nam konkurencja” Ta informacja stanowiła początek śledztwa, dzięki któremu udowodniliśmy cały proces od pozornie niewinnego wpisu w mediach społecznościowych do wdrożenia pomysłu Klienta w życie przez konkurencję – opowiada Konrad Wilczyński.


Wyciek danych to oczywiście tylko jeden z problemów, z jakimi zmagają się przedsiębiorcy. Skontaktuj się z naszymi detektywami i sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

fot. Detektyw24

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz